Trist dag!!!

Tänkte berätta om mig själv och lite av vad jag kämpar med i livet.
Under mina tonår så hade jag det väldigt jobbig och kämpade imot ätstörningar och depretion och ångest. En tid i mitt liv som va väldigt jobbigt och som nästan bekostade mig livet.

I dagens läge så mår jag bra från ångest och allt med min aneroxia men en sjukdom som alltid plågar ens huvud och som man alltid får kämpa imot.

I visa perioder så är det jobbigt för det alltid finns i ens tankar en sjukdom som man aldrig blir frisk i från hur mycket man än vill.

Jag är mycket tacksam över att jag har min mamma som har varit med och kämpa igenom allt det tillsammans med mig och som inte gav upp hoppet på mig när jag själv knappt orkade med allt.

Tack vare henne så finns jag fortfarande kvar idag, men klart det finns ibland man har ångest över allt med mat men jag äter ändå som jag ska.

Men visa perioder så är jag inte nöjd över mig kropp och känner inte jag mår bra över det.

Som min mamma brukar säga Linda du är stark och du klarar det du kommer alltid få leva med sjukdomen det är något som inte försvinner men du kan ända kämpa imot den och ha kontroll på den.Du blev engång frisk från den och det kan aldrig ta över dig igen.

Och det har jag i mitt huvud ófta när jag känner mig missnöjd över mig själv.

Det är inte bara du själv som plågas över denna svåra sjukdom även alla nära och kära runt dig plågas över det oxå.

Jag plågaste otrolig mycket över sjukdomen och allt runt mig men min mamma plågades precis lika mycket aldrig kul och se sin dotter vara så allvarlig sjuk och som till och med kan bekosta en livet och hur man tynar bort bara mer och mer.

Så det jag vill komma med allt det här är att det går alltid och kämpa och övervinna sjukdomen, även om du får leva med det och kämpa med det hela livet så går det ändå och komma så långt med den så du kan ha kontroll på det.

Ingenting här i livet är omöjligt det gäller bara och va stark och orka kämpa imot saker.

Love and kisses Linda




Min älskade lillasyster som alltid har funnits där och Jag


Min mamma och jag sommaren 2007


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0